κυλιόμενη εικόνα με τον πελαργο

Παρασκευή, 3 Φεβρουαρίου 2017

0 Ένα σχολείο διαφορετικό από τα υπόλοιπα… Μήπως, όμως, είναι και πιο αποτελεσματικό; Μήπως τα παιδιά μαθαίνουν πραγματικά;


Μπορείτε να φανταστείτε ένα σχολείο χωρίς αίθουσες και θρανία, γεμάτο χρώματα, όπου οι δάσκαλοι μετατρέπουν τη μάθηση σε παιχνίδι μέσα σε έναν απίστευτο παιχνιδότοπο; Κι όμως, υπάρχει στη Σουηδία.
Το Vittra Sӧdermalm είναι ένα πρωτοποριακό σχολικό συγκρότημα και βρίσκεται στη Στοκχόλμη.
Πρόκειται για ένα σχολείο, το οποίο παρουσιάζει μια ιδιομορφία … έχει σχεδιαστεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην έχει … τοίχους!
Για ποιο λόγο; Η εκπαιδευτική κοινοπραξία Swedish Free School Organization Vittra πιστεύει πως μέσα στο σχολικό περιβάλλον το παιδί πρεπει να κινείται σε έναν φυσικό για την ηλικία του χώρο, μακριά απο τάξεις και καθορισμένα θρανία και απαλλαγμένο από το φόβο της έδρας.


Με αυτή τη λογική στο σχολείο Vittra Telefonplan θα συναντήσει κανείς «πράσινα νησιά» και παιχνιδιάρικα τραπέζια για πικνίκ όπου συγκεντρώνονται οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί και ξύλινες παιχνιδοκατασκευές που λειτουργούν ως θρανία
Τα παιδιά έχουν την ευκαιρία να παρακολουθούν το μάθημα όχι σε αυστηρά καθιστή στάση. Αλλά ακόμα και ξαπλωμένα σε μία από τις αίθουσες – σαλόνι που διαθέτει το σχολείο. Παντού υπάρχουν έντονα χρώματα, αλλά και παιχνίδια προκειμένου το μάθημα να γίνει διαδραστικό, ώστε να το κατανοήσουν πιο εύκολα και φυσικά πιο ευχάριστα τα παιδιά.
Ό, τι συναντά κανείς στα «παραδοσιακά» σχολεία είναι ενάντια των «πιστεύω» της εκπαιδευτικής κοινοπραξίας. Αντί αίθουσας μελέτης υπάρχει το «Club Lunch,» ένας χώρος που μοιάζει με καφετέρια και αντί για αμφιθέατρο μια μπλε κατασκευή που υψώνεται στη μέση του σχολείου σαν ένα τεράστιο πλωτό παγόβουνο.
Αν παρατηρήσετε τις εικόνες, τότε πολύ απλά θα διαπιστώσετε πως το Vittra Telefonplan μοιάζει με ένα μίνι λούνα παρκ ενώ ο κάθε μαθητής ασχολείται με το δικό του φορητό υπολογιστή. Στο κτίριο υπάρχει ακόμη και μια μικρή κινηματογραφική αίθουσα για παρουσιάσεις!
Το πρωτοποριακό σχολείο σχεδιάστηκε από την Rosan Boschin που ζει και εργάζεται στη Στοκχόλμη. Σύμφωνα με την Boschin «η απουσία των τοίχων ενθαρρύνει τη συνεργασία και την αλληλεπίδραση», επισημαίνοντας πως «Οι διαφοροποιημένες θέσεις επιτρέπουν τα παιδιά να μάθουν με τους δικούς τους όρους, δημιουργώντας διαφορετικούς τύπους εκπαιδευτικών σεναρίων. Με τον τρόπο αυτό, ο σχεδιασμός του σχολείου του επιτρέπει να ξεδιπλώσει τις δυνατότητες του.»


 

 

 



 

 sxoleio-xoris-toixous-15

 rosan-bosch-staten-island-kids-3


 sxoleio-xoris-toixous-14


 sxoleio-xoris-toixous-13





Share/Bookmark

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Follow by Email

Ειμαι μελος

Ειμαι μελος